KeJaYaAn YaNg TeLaH kUmIlIkI!!!

KeJaYaAn YaNg TeLaH kUmIlIkI!!!

Followers

Monday, April 9, 2012

~ SEBUAH KEJUJURAN ~

Gelodak fikiranku mula bergelora,
Ingin mengetahui segala,
Adakah aku seperti burung ?
Yang mampu terbang ke angkasa,
Mencari makanan di awal pagi,
Pulang ke sarangnya di senja hari,

Tidak !!
Aku mampu berfikir,
Mempunyai akal fikiran,
Aku tidak hanya membatu,
Aku cuba hidup dengan caraku sendiri,

Apalah dayaku,
Ingin membandingkan hidupku,
Takdirku telah ditetapkan Tuhan,
Aku redha, aku pasrah,

Aku tidak boleh hidup sendirian,
Aku masih lemah,
Aku dambakan sekitarku menyokongku,
Ibarat anak kecil yang cuba bertatih,
Mengharapkan petunjuk untuk mula melangkah,

Subuh telah menjelang,
Matahari mula terbit di ufuk timur,
Menampakkan susuk tubuh bumi,
Persoalanku telah terjawab,

Siapa aku ?
Aku hamba ciptaan Tuhan,
Yang mendambakan cahaya Mu,
Agar aku dapat terus bernafas,
Tanpa sebarang persoalan lagi ~



1 comment:

  1. "a day without u is a day without happening"...luv n miss someone in my heart...

    ReplyDelete